måndag 29 maj 2017

Life is 10% what really happens to you

and 90% how you react to it...

Det blir till stor del vad man gör det till och väljer man att inte göra något åt sin ekonomi så blir den det de blir. Väljer man istället att aktivt placera, spara eller följa upp den så kan man nå otroligt långt och fort kan det gå.

Nu har det gått lite drygt 9 månader sedan jag slutade snusa. Ett beslut jag inte ångrar en sekund, och det har dessutom sparat mig 6256 kr i skrivandets stund

Med hjälp av appen "slut med snus" gick det förvånansvärt enkelt.
Varje dag får min lite motiverande kommentarer och många satte sig på hjärnan.


Jag minns när jag började spara 2013. Då hade jag 321.000 kr. Idag knappt 4 år senare är den siffran 1.160.000 kr. Helt otroligt vad motivation tillsammans med medvetenhet kan göra.

Idag ringde jag mitt elbolag (Fortum) och förhandlade ner priset med 40 kr per månad eftersom att abonnemanget skulle gå ut i juni. Jag sa att om jag vill vara kvar som kund så fick de göra något.

Lyckade även hitta en billigare försäkring på bilen som jag tecknade och sparar där ca 85 kr per månad.

Så tillsammans blir det 1500 kr per år. Något man kan ha roligare för. Eller varför inte köpa 6 aktier i HM :)


5 kommentarer:

  1. Funkar verkligen det där med att tjäna ihop bonusar på odds?

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart.
    Läs igenom guiden : http://hurjagblirrik.blogspot.se/2016/08/guiden-for-att-vinna-minst-25-000-kr.html

    Fråga gärna om det är något du undrar

    SvaraRadera
  3. Hur mycket räknar du med att du dragit in på bonusspelandet sen start?

    SvaraRadera
  4. Grovt uppskattat någon stans mellan 70.000 - 100.000 kanske.

    SvaraRadera