onsdag 13 juni 2012

På fötterna igen

Nu känner jag mig mer motiverad och har fått tillbaka en del av energin som sugits ur mig.
Jag har suttit och sammanställt min månadsrapport, och insåg till min stora förvåning att jag angett 10 000 kr för mycket i den förra. Vilket innebär att förra månaden gjorde jag ett plusresultat om 24 000 kr (istället för 34 000 kr), och denna månaden + 21 000 kr.

Jag är nära mitt delmål på 500 000 kr (just nu 489 000 kr i kapital), men ännu är jag inte där.
Dock har jag en innestående månadslön att plocka ut på 25 000 kr netto, samt skatteåterbäring att vänta så jag känner att jag är på banan!

Börsen fortsätter att sura, och det börjar bli köpläge igen. Funderar på att ta in en ny aktie i portföljen. H&M verkar intressant.

Firman går fantastiskt bra och jag fortsätter för fullt med att fakturera mina kunder.

Ska även fundera på om jag ska sälja lägenheten och köpa ett billigare boende, men har ingen plan ännu. Kan prova att sälja, och blir det vinst gör jag nog det. Men behåller den vid förlust.

Nu ska jag köpa snus så jag överlever kvällen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar