tisdag 11 september 2012

2 månader sedan förra inlägget

Semester, bodelning, firman samt en hel del jobb är ursäkterna till att jag inte skrivit i bloggen på länge.
Nu hoppas jag kunna finna inspiration och få ny energi till att fortsätta.

Augustis månadsrapport har jag inte lagt upp, men den visade på en ökning om 14 500 kr, vilket är helt ok trots att jag under sommarmånaderna varit ute och bränt en hel del pengar på krogen och andra festligheter. I månadsdags kom jag hem efter en vecka i Ayia Napa, helt sjukt med festande.
Dock var inte resan så dyr och det var definitivt värt pengarna att få komma iväg lite.

Börsen har den senaste tiden gått stark. Mitt innehav i LUMI har hämtat sig och ligger nu på +. Ratos B aktie har backat med 8 % efter att ha legat på 10% plus. Ska försöka att öka i Ratos denna månaden om köpläge infinner sig.

Har inte ökat på mitt innehav varken i fonder eller aktier den senaste tiden eftersom att jag numera äger bostadsrätten själv och har fått låna pengar av min far för att jag skulle kunna lösa ut mitt ex. Lägenheten ligger nu ute till försäljning och jag hoppas kunna tjäna en slant på affären och flytta till ett billigare boende.

För övrigt har jag lyckats etablera ett samarbete med ett företag som utvecklar produkter inom den branschen jag är verksam i. Jag har intresserat mig för deras produkter och kommit med en hel del idéer som skulle kunna hjälpa dem i deras arbete. Detta har fått till följd att jag ingått ett samarbete där jag ska resa med dem på diverse möten, mässor m.m och presentera produkten från ett "användarperspektiv". Det ska bli spännande, alltid kul att träffa folk inom samma yrkesbransch och knyta nya kontakter. Dessutom betalar de mitt uppehälle samt den lön jag har idag. Återkommer med mer info inom kort.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar