lördag 9 maj 2015

Mäklarens rävspel

Jag och min sambo var med och bjöd på en lägenhet under veckan som gick.
Vi hade det högsta budet och kunde skriva när det passade säljaren.
Trots detta valde säljaren att acceptera det näst högsta budet vilket låg 25 000 kr under vårt.

Visst, det är alltid säljaren som bestämmer vem som får köpa och till vilket pris men vi får känslan av att affären inte gått rätt till! När vi konfronterade mäklaren med detta blev han genast väldigt irriterad och gick direkt i försvarsställning.

Vi var flexibla vad gällde inflyttning och kunde skriva kontrakt när som helst, ändå fick vi den inte.
En hel del "lögner" eller i alla fall vilseledande information förekom på vägen och det kändes som att de redan hade bestämt sig för vem som skulle få köpa men det var bara frågan om att använda oss till att trissa upp priset som de från början inte var nöjda med.

Detta bekräftar och stärker min redan tidigare åsikt om mäklare!
Jag har haft tre lägenhetsförsäljningar och alla gånger har jag anlitat HEMVERKET vilket har fungerat utmärkt.

Bojkotta de traditionella mäklarna! Det är så mycket oärlighet och fult spel som förekommer och som  köpare/spekulant kan man aldrig (eller väldigt sällan) påvisa att mäklaren handlar inkorrekt och med fula knep.

Vem vänder man sig till i ett sådant läge när man känner sig grundlurad av en mäklare?



FÖLJ GUIDEN FÖR ATT VINNA MINST 12 000 KR HELT RISKFRITT PÅ ODDS HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar