fredag 7 juli 2017

Här kan jag tänka mig ett sommarhus



 har vi sovit ut och till och med tränat på semestern riktiga första dag. 
Det var en mycket god bufféfrukost som ingick eftersom att jag är Diamond. 

Vi har legat vid poolen hela dagen och nu på eftermiddagen flyttade vi ner till stranden. Personalen verkar trevliga och någon typ av manager presenterade sig igår och bjud in oss till något typ av mingel idag som startar senare. De har dukat upp lite bar och snacks verkar det som.

Min fru är nöjd eftersom att hon fick min 15 minuters massage plus sin egna :)

Vi flyttar vidare i morgon till Hilton Northolme och hotellet ska ha 80 euro enkel väg. De tog 69 euro hit. De säger att det inte finns billigare alternativ men jag kom i kontakt med en taxifirma som kör oss 5 sträckor mellan olika hotell under vår vistelse och till sist till flygplatsen för 100 eur. Dock skulle de ha 60 euro för en enkel till Northolme i morgon men jag förhandlade ner priset:)



[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

7 kommentarer:

  1. Jag byter gärna ut den svenska sommaren mot din semesterort! Wow säger jag bara. Det ser helt fantastiskt ut.

    Hur är det att bo/leva där? Är det dyrt ? Vad kostar mat/dryck/boende m.m?

    Vad kostade resan dit i business class?

    SvaraRadera
  2. Han betalar med flygpoäng enligt tidigare inlägg.
    Tror inte det kostar mer än bränsleskatten och flygplatsavgifter som tas ut på biljetten.
    Skulle tippa på 1000-2000 kr styck.

    SvaraRadera
  3. Som anonym skriver kostar det vara bränsleavgift plus skatter. I detta fall 2200kr per person. Då flyger vi i business class med Ethiopian Airlines.

    Hotellen (Hilton) har jag använt mina Hiton-poäng till som jag tjänat ihop på tjänsteresor tidigare.

    Vi betalar dock för 4 dagar av totalt 15.

    Eftersom att jag har högsta status hos Hilton så har vi fått gratis uppgraderingar till större rum och villa med pool bl.a. På 100 kvm:)

    Priserna här är som hemma ungefär så det är inte billigt.

    Men av alla ställen jag varit på är detta paradiset på jorden .

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt vilka vackra bilder!
    Jag har länge haft Seychellerna på min bucketlist men det har ännu inte blivit av.

    Visst är det så att det är en billig poängzon för Eurobonus ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är makalöst vackert men aningen dyrt.
      Men det är ju semester;)

      Ja precis , Seychellerna tillhör av någon konstig anledning nordafrikansk zon vilket gör att det bara kostar 90.000 att åka hit, eller 45.000 med Amex vouchern.

      Helt klart prisvärt ! Detsamma gäller för Mauritius.

      Radera
    2. 90k bara? Jag har ju för sjutton 100k poäng nu.
      Här ska bokas resa och överraska frugan!

      När är bästa perioden att åka ?

      Radera
    3. Seychellerna har samma klimat året runt då det ligger väldigt nära ekvatorn.
      Jag har varit där 3 gånger med min fru och familj.

      Vi bodde på en liten ö utanför som heter Praslin. Närmre paradiset än så kommer man inte.

      Radera