tisdag 11 juli 2017

Synd att klaga

Det ligger en bit från närmsta lilla samhälle men det gör oss ingenting. En kväll tog vi en promenad in dit vilket tog ungefär 30 minuter.

Vi åt och handlade lite på supermarket innan vi promenerade hem igen på en kolsvart väg. Som tur är har jag mina ficklampor med som min fru brukar skratta åt. Men nu var hon glad för dem:)

Som sagt, här är helt fantastiskt. Vi blir så väl bemötta och bortskämda. Städteamet pyntar varje kväll med svanar och elefanter gjorda av handdukar och blommor som de sprider ut. Vi fick en härlig frukttallrik och praliner igår för att jag bad om ett nytt äpple som vi hade fått i välkomstgåva eftersom att det var övermoget.

Igår när vi skulle äta så frågade vi om kocken kunde improvisera någon god vegetarisk rätt. Han kom till vårt bord och presenterade sig samtidigt som han förhörde sig om vad vi gillade. Det hems resulterade i en av de godaste pastarätter jag ätit någonsin! (Vad är det med kockar och vegetariska pastarätter egentligen, de får alltid till det).

Kocken var en mycket trevlig irländsk man vid namn Kevin. 

När vi senare tog in notan för att skriva under och betala så fanns det ingen nota att ta in?!
"It's on the chef" sa servitören:) 
Som sagt: Hilton imponerar stort !!

Varje dag hälsar de på oss med våra namn. Man känner sig verkligen uppskattad. Jag antar för att det är för min Diamant status.

I övrigt har jag inte mycket att rapportera mer än att vi njuter av vår semester på jordens kanske vackraste ö?

Frukosten är god och med ett stort utbud. Just nu sitter jag på balkongen med en kaffe och njuter.

Vi hörs



[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]

[​IMG]
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar