måndag 3 juli 2017

Nu sticker vi till Seychellerna i business class för 2800 kr per person

Idag bär det av på semester till Seychellerna.
Jag och min fru ska vara borta i drygt 2 veckor vilket ska bli fantastiskt skönt.

Allt började egentligen med att vi bokade en poängresa till Chile men kom senare på att det inte riktigt var säsong där svensk sommartid. Det blev då en award till Mauritius med Turkish Airlines i business class men senare när jag satt uppe en natt och finkammade reseforum på nätet så dök en misstake fare upp till Seychellerna.

Jag var snabb på köpknappen och fick tag i två biljetter i business class från Oslo till Seychellerna via Stockholm och Adis Ababa för 11.700 NOK. Eftersom att det alltid råder en viss osäkerhet kring misstake fare biljetter så valde jag att gardera upp med en EuroBonus-award 2-4-1 på exakt samma flighter.

När det bara var några veckor kvar beslutade vi oss för att boka av biljetterna från Oslo och fick därmed tillbaka 11.700 norska och valde att behålla awardbiljetterna som vi betalat knappt 6000 kr för. 

Vi har bokat vistelse på 3 olika Hilton hotell och börjar med Doubletree Allamanda i 2 nätter för att sedan bo på Hilton Northolme i 4 nätter och sist avsluta med 7 nätter på Hilton Labriz resort på Silhoutte Island.

Labriz betalade vi med Hhonor poäng, ca 400.000 och en av nätterna har vi ett s.k "be my guest certificate" som betalar en natt.

Vi har varit i kontakt med hotellen och redan på förhand kunnat bekräfta uppgraderingar. Detta eftersom jag är Diamond och min fru är Gold. En mycket vänlig gest av dem.
Jag har faktiskt kontaktat hotellmanagern direkt och frågat snällt om uppgradering. 

Det vi ser mest fram emot är Hilton Labriz där vi blev uppgraderade från "garden bungalow" till "beach bungalow" och sedan till "King Deluxe Hillside Pool villa" på 100 kvm med egen pool. Priset ligger i normala fall på ca 50.000 SEK per vecka så vi är väldigt förväntansfulla. 

Jag kommer att posta i bloggen här under vår resa och hoppas att ni kommer att följa den.



Hilton Northolme


 Hilton Labriz


 Doubletree Hilton Allamanda

2 kommentarer:

  1. Hur lyckas du med konststycket att ha så mycket poäng både på Hhonors och Eurobonus? Hur mycket pengar per månad bränner du? Jag frågar verkligen inte för att verka näsvis, jag vill veta hur man gör detta:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maila mig på info@flyforfree.se så hjälper jag dig att komma igång

      Radera