måndag 16 januari 2012

Hemma igen

Hejsan!

Nu har jag kommit hem igen efter 24 timmar på resande fot. Har sovit gott i natt vill jag lova. Jag har svårt att sova och koppla av på långflygningar och särskilt när man efter halva vägen måste byta flyg. Hemresan gick dock bättre än väntat och jag lyckades sova hela 7 timmar från Bangkok - Kairo.

Idag har jag loggat in på Avanza och mina övriga bankkonton och till min stora förtjusning/förvåning ser jag att innehavet har ökat på rejält sedan jag åkte. Glädjande måste jag medge och det känns motiverande och roligt med en bra start på börsåret.

Det är dags för en månadsrapport som jag publicerar här nedan. Trots reskassa och en del utgifter på semestern ser det väldigt bra ut, tack vare ränteutdelningar och + på fond och aktiekontot.

Jag tänker ofta "tänk om jag inte köpt den där prylen eller tänk om jag inte lagt ner så mycket pengar på just det där. Då hade jag haft desto mera pengar nu." Trots semestern och de 8000 kr i reskassa som räckte precis ser resultatet väldigt bra ut. Räknar man ihop hela resan med flyg, hotell m.m så tror jag hela kalaset gått på runt 30 000 kr. Mycket pengar men eftersom att jag tycker om att resa så är det värt varenda krona. Jag har redan suttit och tittat efter resor nu under morgonen, ju tidigare man bokar desto billigare och det är väl lika bra när man fortfarande har smak på det. Om en vecka är man tillbaka igen i den vanliga vardagen och det vanliga livet. 

Från början hade jag som mål att spara ihop till en miljon för att kunna resa för pengarna jag kunde få på räntan. Jag lekte med tanken att jag skulle binda dem till 5 % i ränta, vilket hade gett 35 000 kr om året efter skatt. För de pengarna hade man kunnat få en jättefin resa en gång om året. Beroende på när i tiden man blir miljonär och hur mycket de pengarna då är värda i förhållande till idag. 

Jaja, tankarna flödar och bara tiden kan utvisa hur det kommer att gå. 

Pengarna som Google-adsense betalt ut finns på mitt konto (700 kr), och jag vet fortfarande inte vart de ska placeras. Jag tar tacksamt emot förslag. 

Ha det gott 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar