tisdag 25 december 2012

Ny månadsbudget för 2013

I och med ett nytt och billigare boende har jag fått mer utrymme i min budget.
Så här ser den ut för 2013:

Boende: 5800 kr (inkl ränta + avgift till föreningen)
Mat: 1500 kr
Telefon & Internet : 1000 kr
CSN: 545 kr
Försäkringar: 400 kr
Övrigt: 600 kr

Totala utgifter: 9845 kr.

Min nettolön är för närvarande 23 000 kr, vilket bör ge ett överskott på 13 155 kr.
Av dessa har jag som tidigare för avsikt att spara 12 000 kr och kommer nu att åter fortsätta med mitt månadssparande i fonder och aktier.

Det kan komma att bli en del justeringar i budgeten men jag hoppas att den kommer att hålla.

Månadsrapporten blev lite senare än vanligt, men här är den i alla fall:

Jag är oerhört stolt och glad att presentera den!
Jag har lyckats att öka mitt kapital med 320 000 kr sedan jag startade bloggen i september 2011!

Jag ligger 140 000 kr över budgeten och målsättningen och känner att jag börjar närma mig miljonen sakta men säkert!

Det är mycket tack vare lägenhetsförsäljningen men firman har också gjort sitt.

Jag tror med stor sannolikhet att 2013 kommer att bli ett bra privatekonomiskt år för mig och lovar att uppdatera bloggen ofta så att ni kan följa min resa mot miljonen.

God fortsättning på er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar