lördag 1 december 2012

Nya idéer tar form

I och med bostadsaffären jag nyligen gjort fick jag i samband med den en idé som kan göra att jag kan tjäna stora pengar på just den marknaden. Jag vill inte avslöja för mycket men ska under kommande månader praktisera mina idéer på bostadsmarknaden och jag tror att det kan fungera.

Vad som behövs är stort kapital i form av kontanter, vilket både jag och min far besitter. Han kommer därför att hacka på mitt projekt och förhoppningsvis kommer vi att kunna uppvisa en fin vinst framöver.

I firman försöker jag att skatteplanera så gott det går innan årsbokslutet görs. Försöker att nolla vinsten i  form av ett stigande varulager. Är det någon som har några tips som gör att man inte behöver skatta så mycket?

Jag har för övrigt en del andra idéer som jag provar i dagsläget. Det rör sig om köp och sälj av olika föremål. Det generar inte jätte mycket pengar men under en längre tid kan det gott göra en del i kassan.

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar