torsdag 27 december 2012

Möblerat om i portföljen

Det var längesedan jag publicerade innehållet i min portfölj.
Den ser för närvarande ut såhär:

Aktier
Arcam 145 st
Dannemora Mineral 740 st
Dignitana 1000 st
Ratos B 959 st

Fonder
East Capital Ryssland
HSBC GIF Indian Equity

I januari ska jag återuppta sparande i fonder och aktier och kommer att göra köp månadsvis.
Fördelning eller val av värdepapper har jag inte bestämt mig riktigt för ännu, men kommer att publicera det på bloggen så fort jag vet hur jag ska göra.

Arcam är upp 15% sedan köp, och fick tipset av en bekant som arbetar med de system som Arcam tillverkar. Ska bli intressant att se om den fortsätter uppåt. Den har ju gått upp med över 300% på 12 månader. Det känns som att det är läge att haka på det tåget medan man kan.

God fortsättning på er, nu ska jag skatteplanera.


3 kommentarer:

  1. Intressant blogg. För att balansera riskerna i portföljen skulle jag även slänga in ett Investment bolag. Men det viktigaste tipset är nog ändå att inte ha för brottom. Bättre att satsa på flera säkra kort än snabba klipp. Fler tipps finns på: http://www.pagezone.se/hur-blir-man-rik/

    SvaraRadera
  2. Kortsiktigt placerade?

    Riktigt bra blogg för övrigt ! :)

    / jacob

    SvaraRadera
  3. Hej!
    God fortsättning på er!
    Jag äger ju Ratos som investmentbolag så på så vis sprider jag mina risker lite.
    Övriga boalg har jag tagit en chansning med, men än så länge så har du gått bra.
    Ska kika på länken du postade nu.

    SvaraRadera