onsdag 16 januari 2013

Ny pensionsrapport

För lite knappt ett år sedan presenterade jag min första "pensionsrapport" här i bloggen, dvs hur mycket jag då hade tjänat in till min pension.

2011                                             2012


En ökning på 115 000 kr. Det känns bra.
Jag undrar hur det kommer att se ut den dagen man går i pension:)

Hur gör ni med er pension?  Sparar ni privat också?

Idag har jag suttit med bokföringen för firman hela dagen och gjort ett förenklat årsbokslut. Var lite svårare än jag trodde. Har också påbörjat ett nytt räkenskapsår i programmet och är nu redo att börja sälja igen.

137 000 kr i omsättning, 43 % avkastning och 19 % vinstmarginal är jag grymt nöjd med, och då startade jag ju firman 3 månader inpå året. Så egentligen har jag bara varit verksam från mars - december.

2013 ska bli ett spännande år, där jag satsar på att dubbla vinsten. Vi får se hur det går.

Jag har möblerat om ytterligare i min portfölj och hämtat hem en del vinster i aktier och fonder, och sedan tankat på i 2 aktier som låg på minus.

Vi hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar