tisdag 14 april 2015

Individuell lönesättning snart ett faktum

Företaget jag är anställd hos följer kollektivavtal och därmed en framförhandlad lönetariff.

Så här ser det ut för månadslön

Begynnelselön : 33 300kr
3-årstillägg: 34 500kr
6-årstillägg: 35 700kr
9-årstillägg: 37 000kr
12-årstillägg: 38 400kr
15-årstillägg: 39 800kr

Lönen sätts med hänsyn till hur många år den anställde tjänstgjort inom liknande position.

Jag själv har 3-årstillägget och det är 2 år kvar tills jag når nästa nivå.
Vad som är nytt fr.o.m jan 2016 är att företaget jag är anställd på ska frångå lönetrappan och istället tillämpa individuella löner, något många är starkt emot.
Jag själv känner mig väldigt tillfreds med situationen då jag både tror och hoppas på att kunna förhandla upp min lön till 40 000kr då jag bidragit med stora resurser och kompetens samt engagerat mig stort i ett projekt som lett till att företaget sparat flera miljoner kronor bara det senaste året.

Spännande tider väntar och konkurrensen är hård om vem som lyckats spara mest i branschen. Mitt namn har blivit mer och mer känt på sistone inom dessa kretsar. De flesta känner till att jag betytt en stor del av de besparingar som gjorts.

KOLLA IN GUIDEN HUR DU VINNER TUSENTALS KRONOR HELT RISKFRITT PÅ ODDS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar