söndag 12 april 2015

Tidigare utgift försvinner och drar med sig nya kostnader

Jag har snusat i 15 år. Men för 3 månader sedan beslutade jag mig för att sluta!
Snuset jag använde var relativt billigt, 165 kr för 10 stycken dosor. Dvs 16,5 kr/st. Jag snusade dock mycket och använde upp en dosa om dagen. 16,5*365=  6022 kr per år. Det kan nog ökas på lite då jag ibland var lat och köpte lösa dosor när stocken var slut. De kostade runt 20 kr/st. Nu har även tobaksskatten höjts.

Jag räknar med att jag gjort av med mellan 6500 - 9000 kr per år i kostnad för snus.

Istället för att lägga pengarna på det har jag istället införskaffat mig ett träningskort.
Jag betalar 149 kr i månaden för gymkortet, vilket på ett år blir 1788 kr.
Till det köper jag proteinpulver för ca 2000 kr per år.

Totalt har jag förvandlat min kostnad för snusandet från ca 7500 kr per år till ca 3800 kr. Dvs en minskning med 3700 kr.

Tidigare hade jag ett förmånligt gymkort där jag endast betalade 500 kr/år. Jag har dock valt att byta gym då jag känner att jag får mer för pengarna på det nya gymmet även om det kostar mig 1300 kr mer om året.



GLÖM INTE KOLLA IN GUIDEN OM HUR DU TJÄNAR MINST 12 000 KR HELT RISKFRITT GENOM ATT SPELA PÅ ODDS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar