tisdag 26 juli 2016

Köpt HM idag och lagt en säljorder i Rysslandsfonden

Det blev 40 nya HM-aktier idag till kursen 254.90 kr.
Portföljen börjar långsamt men säkert att forma sig.



La även in en säljorder i Rysslandsfonden då den idag ligger plus 14%.
Blir en vinst på knappt 5000 kr om den inte sjunker alltför mycket i morgon då jag redan sålt 33% av mitt innehav i fonden.

Jag hakade väl egentligen på Miljonär innan 30 vad gäller fonden och har ingen avsikt att gå in i den igen om den inte sjunker väldigt mycket.

Tittar man på historiken så kan man ju alltid hoppas på en nergång följt av en uppgång och kanske lyckas tajma in en bra affär där. Blir nog svårt men jag avser att endast använda spelpengarna jag gör på odds i så fall för att köpa i fonden.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar