lördag 30 juli 2016

Sålt av Ryssland helt

Då var mina andelar i Carnegie Rysslandsfond sålda.
Jag har köpt andelar i fonden sedan början på 2015 och sålde i två omgångar nu i juli då kursen letat sig över 50 kr.

Inköpskostnad: 37 011 kr
Värde vid försäljning; 42 043 kr
Vinst : 5 032 kr

Pengarna jag fick loss vid försäljningen har jag placerat i två fonder: Länsförsäkringar tillväxtmarknad index och global indexnära.

Målet är att köpa så att inköpskostnaden är 50.000 i respektive fond:
Avanza Zero
Länsförsäkringar tillväxtmarknad 
Global indexnära.

Just nu fattas det 10.000 i länsförsäkringars två fonder innan jag når första målet.

Har drygt 20.000 i betsson respektive HM och målet där är också att få in så att jag uppnår 50.000 kr i respektive aktie.

Har 14.000 i likvider som jag avvaktar lite med innan jag bestämmer mig för vilken aktie jag ska köpa.

Något förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar