söndag 24 juli 2016

Löning i morgon

Då var det vara några minuter kvar tills månadens lön ramlar in på kontot.
Denna gången 29.500kr tack vare lite semestertillägg.

I vanliga fall får jag ut 25.500 då jag har en bruttolön på 35.210kr.

13.000 kommer att gå direkt till boende (ränta,avgifter och amortering). Jag har tänkt att placera 12.000 på börsen men inte riktigt bestämt mig för vad.
Känns spontant som att det skulle vara en bra idé att fylla på mitt innehav i betsson, men samtidigt vill jag öka på i HM och kanske äga någon ny aktie.

Har ni några förslag på stabila aktier med bra utdelning ?

Söndagen spenderade jag med att jobba extra. Skulle bli 8 h men blev 12 h istället.
Med en timlön på 228,64 kr och semesterersättning på 12% blev det 6145 kr brutto in. 
På helgerna får vi dubbel övertid vilket då blir 24h.

Jag har just nu 280h innestående och 23 semesterdagar. 
Om jag skulle ta ut allt kontant skulle det ge mig ca 116.000 brutto.

Då skulle jag nå över miljonen i tillgångar vilket känns som att det tar väldigt lång tis att nå:/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar