lördag 20 augusti 2016

2 månader i nya lägenheten

Nu har vi snart bott i vår nya bostadsrätt i 2 månader. De flesta inköpen är gjorda och det har kostat en del men jag är nöjd med alla möbler och inredningsdetaljer min fru "lurat" på mig:) Hon har bra stil om än lite för dyr men det blir snyggt!

Kostnaderna för boendet per månad ser ut enligt följande:

Avgift till BRF 4821kr
Ränta 3360 kr (2352 kr efter ränteavdraget)
Amortering 5000 kr
El 250 kr
Försäkring 123 kr

Totalt: 12 546 kr med amortering och 7546 kr utan.

Vi betalar inte för bredband. Det ingår inte i hyran men av någon anledning har vi internet i lägenheten. Misstänker att det kan vara de som bodde här tidigare som har bindningstid kvar och därav betalar för det fortfarande. 100/100 har jag mätt det till. Någon tv använder vi heller inte trots att vi har en.

Det känns som att det är dags att upprätta en ny budget då kostnaderna springer i väg numera. Svårt att hålla koll på allt och jag/vi når inte riktigt upp över miljonen som skulle ha nåtts i Juni i år enligt min plan jag upprättade i Maj 2012.


En nära släkting gick nyligen bort och har testamenterat 100.000 kr var till barnbarnen, så snart kommer jag att nå upp över den magiska gränsen tack vare min fina farmor och hennes generositet.
Frågan är bara hur jag ska placera dem.

För övrigt så fyllde jag på med 116 nya aktier i Betsson i går till priset 85.45 styck. Aktien stängde senare på 86.55 efter en dryg 5 % uppgång under fredagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar