onsdag 28 juni 2017

Annonsörerna betalar nääääästaaaan för mitt boende

Jag snubblade av en slump in på Adtraction för ett år sedan och valde efter att ha läst igenom informationen att signa upp. 

Det är gratis och Adtraction driver ett sk affiliatenätverk. De kopplar samman företag (annonsörer) som vill boosta sin digitala marknadsföring med webbplatsägare (affiliates) som vill tjäna pengar på annonsering. Adtractions affiliatenätverk innehåller flera hundra annonsörer och många tusen affiliates.

Man väljer själv vilka annonsörer man vill ansöka till och ersättningen är faktiskt mycket bra.
Hittills har Adtraction betalt ut 80.000 kr till mig sedan jag gick med i mars 2016. Det är i snitt ca 5300 kr/månad. 



Målet är att få upp ersättningen till 6000 kr per månad vilket då skulle motsvara kostnaden vi har för ränta och amortering varje månad.

Som sagt, det är gratis och det finns ingenting att förlora. Ansök gärna via bannern här så får jag en 50-lapp för varje lead.





En annan kul grej är att man också tjänar s.k "Adpoints. De kan man i sin tur använda för att köpa saker för. Beroende på hur mycket provision man har varje månad når man olika nivåer och klarar vissa utmaningar så får man desto fler poäng.

Jag håller på med att försöka få ihop till en Ipad som ligger på 95.000 Adpoints-poäng. Hittills har jag 50.000 poäng och hoppas kunna plocka ut den till Jul. Jag behöver en sådan på mina resor har jag märkt då jag lätt blir rastlös.





2 kommentarer:

  1. Hur får man betalt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avstämning varje månad sker den 15:e. Sedan betalas det ut den 10:e månaden efter till ditt bankkonto.

      Radera