måndag 5 juni 2017

Media Markt och Inbrottsförsök

Häromdagen unnade jag mig ett par brusreducerande hörlurar Q35 från Bose. Fantastiskt bra ljud som lämpar sig perfekt för mig som flyger mycket och när jag tränar. Hade tidigare ett par JBL everest elite som gick sönder. Passade på att reklamera dem (det var bara lite lim som hade släppt), men de byttes då ut mot ett par helt nya. Jag bad om att få lägga mellanskillnaden på 1800 kr för att byta upp mig till ett par Bose vilket inte var några problem.

Jag hade hela tiden Miljonärens citat i baktanke " avstår du från något nu kan du köpa 3 gånger av det i framtiden". Dock köper jag sällan något till mig själv och de förra lurarna hade jag fått så det blev ett bra pris ändå.

En annan sak: i natt vaknade jag av ett inbrottsförsök där en man stod och försökte bryta sig in med kofot i vår trapp. Polisen hann tyvärr inte fram i tid och han kom undan.
Det fick mig att tänka på skyddet hemma och försäkringar.

Någon som har tips om larm eller liknande som inte behöver kosta en förmögenhet?

Det är andra gången på bara 6 månader som någon försöker göra inbrott och vi bor på bottenplan vilket känns lite risky.


1 kommentar:

  1. Kan tipsa dig om Verisure. Fungerar väldigt bra. Kanske inte billigast men det har funkat exemplariskt för oss. Hör du av dig till anderspengaregn@gmail.com så kan jag ordna så att både du och jag får rabatt...tror jag:)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera