tisdag 13 december 2011

Äntligen lite blåa siffror

Idag har den negativa trenden brutits. Stockholmsbörsen visade upp 1,5 %.
Dock föll den en aning efter Merkels uttalanden om att vara emot en utvidgning av stabilitetsfonden EMS.

Jag har gjort några affärer de sista dagarna. Sålt av fler aktier med förlust. Numera äger jag endast 3 aktier:

Betsson
Blackpearl
Lundin Mining

Lundin Mining sålde jag av med vinst när den stod i 27 kr, och köpte tillbaka den idag för 26 kr.
Anledningen till detta var för att kunna kvitta vinsten mot förlust.

Senaste köpet gjorde jag idag och det blev 54 stycken aktier i Betsson till kursen 141,50.
Betsson har jag följt ett tag, och efter att Mårten som har Mårtens Investeringsblogg köpte för ett tag sedan har jag följt den och anser att det var ett bra tillfälle att komma in i den nu. Avanza har haft den med på sina listor och analyser ett par månader.

Trots förluster i depån den senaste tiden kommer denna månadsrapport att visa bra siffror på plus.
Det har sina orsaker. Bland annat har jag vunnit en hel del på betting månaden som gått sen förra rapporten, sen har jag sålt en hel del saker på tradera som jag inte längre anser mig behöva.

Har också en innestående lön att plocka ut när jag känner för det från min "extra arbetsgivare".

Månadsrapporten kommer om 2 dagar.

Fortsätt gärna att bidra med intäkter till välgörenheten via google-annonserna.
Alla ni som vill vara med att skänka pengarna får gärna maila era namn om ni vill. Detta skickar jag sedan till cancerfonden så de vet vilka pengarna kommer ifrån.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar