söndag 18 december 2011

Idag blev det julbord

Idag har jag och min sambo varit på julbord. En av mina arbetsgivare bjöd på en julbordskryssning (kul att få vara passagerare för en gång skull och inte stå bakom ratten).

Det var det största julbord jag någonsin sett! Så mycket mat av alla dess sorter. 10 olika slags sillar, kallrökt, varmrökt, gravad lax, skinka, korv, köttbullar, janssons, räkor, musslor patéer, röror, ja allt och mer där till!

Vin, sprit och öl. Allt var gratis! Vi är så mätta och belåtna. Vilken generositet!
Och som pricken över i:et bjöds det på en fantastisk julshow, med sång och uppträdande. Passade också på att knyta lite kontakter med folk inom samma bransch. I Januari ska jag ta kontakt med en man som eventuellt kan leda till ytterligare ett extrajobb. Egentligen behövs det inte för pengarnas skull då jag redan har flera stycken men det är roligt med omväxling och variation.

Jag har bara 3 arbetsdagar nästa vecka. Så nu räknar jag ner dagarna för på lördag tar jag tåget och åker till min sambo och hennes familj för att fira jul. På söndag morgon lyfter planet till Thailand och där väntar 3 veckor i tropisk klimat. Allt är betalat så det återstår bara att vaska fram en resekassa ur garderober och fickor;)

Och när jag kommer hem så hoppas jag att jag möts av något positivt när jag loggar in på Avanza.

/God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar