fredag 16 december 2011

Missar första delmålet

Den 9:e Oktober gjorde jag ett inlägg och skrev om mitt första delmål: 400 000 kr innan årets slut. Redan då kunde jag konstatera att det skulle bli svårt att uppnå.

Dock ser resultatet ut att bli bättre än jag beräknade då. Så här såg det ut i Oktober:


Såhär ser det ut nu: 


Här har jag inte räknat med min CSN-skuld. Med skulden blir resultatet istället: 393 020 kr, vilket ju är jävligt nära målet. Jag är helt nöjd! Vad jag däremot inte är nöjd med är utvecklingen på aktie och fondkontot. Nästa år hoppas jag på ett fint börsår med stora uppgångar. 

Just nu sitter jag i soffan och slappar. Har ätit pepparbiff till middag och lyssnar just nu på Eddy Grant "Gimme hope Jo'anna" vädret i Thailand ser väldigt bra ut. Koh Phi Phi som blir första stoppet har just nu 29 grader och sol. Om 10 dagar ligger vi på en härlig strand och dricker drinkar och äter gott! Ingen klocka som behöver ställas, ingenstans att infinna sig (möjligen till frukostbuffén) och inga måsten! Vi ska bara njuta, sola och bada och leva. Och det bästa av allt är att det är hela 22 dagar semester mitt i den mörkaste och mest dystra tiden på året. 

Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar