torsdag 26 april 2012

Fyllt på med LUMISAR

Igår fyllde jag på med ytterligare 327 aktier i Lundin Mining, kursen blev 30.50 kr.
Idag steg aktien med 6,9 % tack vare en fin rapport och uppskruvade produktionssiffror.

Jag söker för fullt efter information om hur jag går från Enskild firma till Aktiebolag. Firman går så bra att det känns lika bra att så tidigt som möjligt starta AB och på så sätt kunna plocka ut vinsten till en mer fördelaktig skattesats.

Jobb och firma hjälper mig med mina nybörjarfrågor, då han själv varit i samma sits nyligen. Hans hjälp är dessutom väldigt bra:) Passar på att tackar här!

Återkommer med mer information angående företagsformerna.


1 kommentar:

  1. Lundin kommer nog att stiga tillsammans med oljepriset, som jag tror kommer nå nya höjdrekord i höst. Blir spännande!

    Trevlig blogg! =)

    SvaraRadera