tisdag 15 november 2011

Dags för månadsrapport igen

Som jag tidigare nämnt går tiden fort och det är återigen dags för en månadsrapport. 


Här följer en liten förklaring till rapporten:
Jag sålde 2 bolag idag och fick loss lite kapital som jag tillsammans med mina kontanter köpte in mig i bolaget Etrion för. Sammanlagt kostade köpet 10 120 kr. Jag har också betalat en faktura på ca 36 000 kr för vår badrumsrenovering här hemma, vilket gör att resultatet från föregående månad endast är 6270 kr.
Jag har ändå månadssparat i fonder och kommer även att fortsätta med det kommande månad. 

Dock funderar jag på om jag ska investera lika mycket i fonderna eller om jag ska köpa någon aktie istället. Det börjar bli dags att sälja av för att kvitta förluster och då tänker jag i så fall köpa tillbaka de aktier jag tror på och kanske till och med gå in med mer kapital för att sänka GAV:et. Börsen har ju blivit ännu billigare nu på senaste så det kanske är läge att göra just det. Samtidigt vill jag ju köpa billiga fondandelar :) Jag får väl singla slant om det :)

Bettingen har också gått bra vilket gjort att jag istället för att gått minus med tanke på renoveringskostnaderna istället gått plus. 

Motivationen är fortfarande på topp, men nu hoppas jag att det är dags för en uppåt-sving.


2 kommentarer:

  1. Hur har du kunnat få så många sidvisningar???

    SvaraRadera
  2. Jag länkar till min blogg på diverse bloggar och forum.

    SvaraRadera