fredag 25 november 2011

Lönen har kommit och investeringarna är gjorda

Lönen kom idag. 24 669 kr.  Det var längesedan jag "bara" fick min ordinarie lön. Men denna månaden har jag inte arbetat extra så därför får jag bara av min huvudarbetsgivare. Jag ska däremot ägna fredagskvällen åt lite extraarbete.

Jag har tankat på mitt innehav i Lundin Mining, kursen står ju löjligt lågt. Familjen Lundin har inom loppet av bara några dagar köpt på sig 3 miljoner aktier. Jag hoppas att det kan hända något positivt snart så att kursen börjar vandra uppåt.

Fondsparandet denna månaden fick jag skära ner lite. Men jag köpte på mig Avanza Zero, SEB penningmarknadsfond USD och HSBC GIF Indian Equity (Indien som gått ner väldigt mycket på sistone).

Veckan som gått kan man inte se tillbaka på och glädjas åt. Börsen har vid ett par tillfällen försökt att leta sig upp på plus men har senare sänkts av diverse nyheter som haft negativ inverkan.

Jag börjar tro och inse mer och mer att vi ska ännu längre ner. Tråkigt och dyrt, men man får ju och andra sidan billigare andelar. Vi får se vad som händer framöver.

Mitt köp i Blackpearl visade sig inte vara så klokt. Kanske kan tanka på där nästa månad om kurserna står sig låga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar