måndag 21 november 2011

När ska det ske en vändning?

J*vla skit vad tråkig det är att börserna bara sjunker och sjunker. Att se pengarna minska i värde sätter sin prägel i vardagen. Jag ska sluta följa börsen under veckan och hoppas på att den har stigit till veckoslutet.

Svårare sagt än en gjort för min del, men jag ska försöka att inte påverkas så mycket av att pengarna krymper.

Om man vänder på steken tror jag att detta är ett grymt köptillfälle, och eftersom att jag skalat ner min portfölj lite och bara innehar 5 aktier nu istället för 10 så ska jag skjuta in mer pengar i de bolag jag tror extra mycket på. Det är ju trots allt rea nu :)

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp kommande månads sparande, om jag bara ska köra fonder eller bara aktier eller en kombination. Klart är i alla fall att jag ska gå in med mer pengar än jag lovat mig själv från början (12 000 kr), då jag sålt lite grejer på blocket och tradera och dragit in några tusenlappar extra.

På fredag ska det fyndas :) 

1 kommentar:

  1. Jag borde också sälja av lite saker å omvandla dem till sedlar, haha.

    SvaraRadera