söndag 11 mars 2012

Helgen över och nya äventyr väntar

Lyckligtvis är jag ledig i morgon också men sen väntar en lång arbetsvecka (5 dgr).
Sitter just nu och försöker att få ordning på lite transaktioner, inköp m.m som har med min affärsidé att göra. Jag var i kontakt med skatteverket angående en av mina idéer och fick då till svars att jag kunde ta upp det som hobbyverksamhet. Detta underlättar en hel del för mig och blir inte lika tidskrävande som att sköta enskild firma. I stort sätt kommer det att sköta sig självt och det ända jag behöver göra är att bokföra mina kostnader och intäkter.  Dock har jag en annan affärsidé på gång som kommer att kräva att jag startar enskild firma.

Veckan som gick bjöd ju på ett stort börsras som nästan hämtade sig i slutet mot veckan. Betsson har klättrat upp på nya höjder och låg stundvis All time high. LUMI som ju sjönk med ca 10% på några dagar har också hämtat sig bra. Indienfonden gick upp med 3,5% i fredags. Det känns som att allt är på rätt väg. Om några månader kanske jag har kommit halvvägs till miljonen.

Grekland verkar komma på rätt köl med skuldutbytet och nu blickar vi framåt mot en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar