onsdag 14 mars 2012

Rapportdags igen

Efter en härlig inledning på veckan är det med glädje jag presenterar rapporten för denna månaden.
Trots en nettolön på bara 18 000 kr har jag lyckats med målet att öka mina tillgångar med 12 000 kr. Depån har stigit med knappt 3000 kr och detta trots en kraftig nedgång i bl.a LUMI på över 8% under 2 dagar.



Börsen är på rätt väg och likaså är min resa mot miljonen. En viktig milstolpe är 500 000 kr, vilket jag tror och hoppas kunna nå någon gång i sommar om allt vill sig väl. Jag har inga kommande stora utgifter och lönerna kommer att bli bra.

Igår ringde en gammal arbetskamrat till mig som jag arbetat ihop med tidigare. Han ville träffas, vilket gjorde mig väldigt nyfiken. Vi har aldrig haft någon kontakt privat, men det visade sig att han ville diskutera en affärsidé med mig. Jag vet att han länge gått i tankar om att starta eget och han är verkligen rätt man för det jobbet han planerat att ge sig in på. Vart jag kommer in i bilden är ännu oklart. Antingen vill han ha med mig i projektet då jag har stor erfarenhet av branschen (dock inte lika stor som han har), eller så vill han kanske att jag ska ge honom mina tankar och idéer.
Har ni träffat någon i er närhet eller på ert arbete som är så där grymt duktig och bra på jobbet han/hon gör? Nästan så att det är skrattretande? Min arbetskamrat är en sådan person. Han har väldigt stor erfarenhet av yrket och är fruktansvärt professionell. Kanske kommer jag in i bilden när det kommer till ekonomi?

Spännande! Det återstår att se i morgon vad som händer. Det ända jag kan avslöja är att det är väldigt stora pengar i omsättning i denna typ av bransch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar