lördag 18 februari 2012

Rapport från "utmaningen"

Tack vare de senaste 2 veckornas starka uppgångar har jag klarat av utmaningen jag satte den 29:e januari, nämligen att spara ihop 6000 kr på egen hand för den lön som uteblir i februari.

Än är inte månaden slut så en nedgång på börsen skulle innebära att jag eventuellt inte klarar målet.
Min portfölj har ökat i värde med knappt 4000 kr sedan jag startade utmaningen och resten har jag spelat in på spelsidor och på betting. Spelvinsterna uppgår till ca 3000 kr vilket känns bra!

Jag har en del prylar till salu på tradera också som kommer att inbringa någon tusenlapp, men de auktionerna är ännu ej avslutade. En löneförhöjning med ca 1000 kr som dessutom följer med retroaktivt från förra månaden gör att chanserna ser väldigt goda ut för att klara målet.

Riskhumöret och aptiten på börsen ser goda ut och Grekland verkar klara kraven för nödlånen på måndag. Börsen har nu stigit med 11,3 % sedan årskiftet och en fortsatt uppgång väntas enligt de analyser m.m Avanza presenterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar