fredag 10 februari 2012

Sålt och köpt aktier

Idag sålde jag av mitt innehav i Lundin Mining. Jag har köpt bolaget i 2 olika omgångar. Billigast var den i november.

Så här stod kurserna när jag köpte:
2011-11-25: 22,77 kr
2011-12-09: 26,76 kr


Jag sålde till kursen 34,14 kr. Det gav en vinst om ca 3000 kr vilket jag är helt nöjd med. Jag kände att jag behövde ta hem vinsten. Däremot tänker jag köpa tillbaka den innan rapport, då jag tror att aktien ska upp ännu mer. Den senaste tiden har det gått Lumis väg.

Jag köpte in mig i Blackpearl med ytterligare 479 aktier och äger nu 788 stycken.
Jag anser att Blackpearl tagit alldeles för mycket stryk under den senaste tiden, och i synnerhet med den uppgång som rått världen över. Jag vågar heller inte stå utanför vid EXIT och tror på ett uppköp inom 1-2 år. Detta var ett ypperligt tillfälle att snitta ner mig.

Betsson fortsätter att imponera. Rapporten kom idag, och den levde upp till analytikernas förväntningar. Vad som gör Betsson intressant och rolig är att den går upp trots att börsen backar.

Nu blir det ett glas vin efter 4 veckors uppehåll från alkohol!
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar