måndag 24 oktober 2011

24 000 kr i utgift under en månad!

Jag har spenderat senaste timmen med att räkna ut hur mycket jag haft i utgifter respektive inkomster sedan den 23/9 fram tills idag. Skrämmande 24 000 kr landade det på! Lyckligtvis har inkomsterna varit desto större än utgifterna.

Inkomst: + 48 600 kr
Utgifter:  - 24 200 kr
Resultat: + 24 400 kr

Jag tycker det ser bra ut, men det hade kunnat varit ännu bättre! Tack vare appen jag har som håller koll på mina transaktioner kan jag nu efter en månads användande se exakt vad jag spenderat pengar på. Och till nästa månad kan jag skära ner på en hel del utgifter.

Omröstningen på bloggen är nu avslutad och såhär blev resultatet:

Ganska utspritt. Men de flesta placerar sig i den första kategorin som ni ser: 0 - 50 000 kr.

Jag kommer att lägga upp en omröstning till där man kan få vara med och påverka vart annonspengarna ska skänkas. Personligen hade jag velat att de skulle gå till Världsnaturfonden, men efter övervägande föredrar jag att skänka dem till sjöräddningssällskapet "för räddning af skeppsbrutne", där vet jag till 100 % säkerhet att de gör nytta. En ideell organisation som verkar enbart med hjälp av gåvor m.m. I stort sett hela min släckt är/har varit sjömän inklusive jag själv, därav tanken. 

Men det är upp till er att bestämma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar