torsdag 6 oktober 2011

Handelsdag på plus

Idag steg Stockholmsbörsen för andra dagen i rad och slutade på + 2,30%.
Det var också breda uppgångar på övriga världens börser.


Jag måste medge att jag blev lite kallsvettig under dippen på eftermiddagen men det hämtade sig fint igen innan stängning.

Bäst av mina aktier idag gick Lundin Mining som slutade på + 9,96%, det känns som att det är början på en lite mer långvarig uppgång i aktien.

För övrigt har jag bestämt mig för att prova det nya extrajobbet. Det rör sig om ett kvällsjobb. Ca 5-6 timmar per kväll då jag känner för det, och det ger ca 200 kr i timmen. 

Jag arbetar för tillfället heltid men i mitt yrke är det bara 15 dagar i månaden så jag har ju tid över att tjäna lite extra pengar på extrajobb. 

Mitt första delmål är satt till 400 000 kr och det ska jag uppnå innan året är slut. Jag borde egentligen kunna sparar ihop mer men på grund av vår renovering hemma som går på ca 35 000 kr och en utlandssemester i vinter känns det mer rimligt att sätta 400 000 kr som mål.

Det återstår att se hur det kommer att gå. Än så länge känner jag mig väldigt sparsam och har inte slösat överdrivet mycket. Dock har jag haft en del "onödiga" utgifter, så som ett cafébesök idag som gick på 100 kr.

Men det är ju det som det hela handlar om. Att kunna unna sig lite då och då men ändå kunna uppnå sina drömmar. 

Jag känner att jag är på rätt spår!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar