tisdag 4 oktober 2011

Motivationen sviker ej!

Trots att börsen idag har sjunkit mycket och jag ser mitt innehav minska i värde känner jag mig bara mer och mer motiverad att få ihop mer pengar till min miljon.

Jag kommer att plocka ut en innestående lön jag haft i en tidigare anställning som kommer att ge mig ca 13 000 kr netto. Dessutom så räknar jag med spelvinst på minst 2000 kr denna månaden. En retroaktiv lön på ca 2500 kr från mitt extrajobb väntar jag också på.

Enligt mina beräkningar bör oktober månads inkomster ge ungefär 42000 kr.

Sen har jag kommit på en idé till att maximera min månadsinkomst med (mer om det i senare inlägg).

Jag har också blivit erbjuden att jobba extra för ett annat företag, men jag har inte bestämt mig riktigt ännu. Jag måste ju hinna med att vara ledig också när det är tänkt att jag ska vara ledig.

Jag vet inte om jag nämt det tidigare men vi har sänkt våra matkostnader med 1000 kr i hushållet, vilket innebär 500 kr mer i månaden för mig en vad min budget säger.

Så i dn mörka ekonomiska krisen finns det ljus och hopp för mig att se fram emot.

Den 24:e kommer jag men lite statistik över mina tillgångar, och kommer då även att gå igenom alla mina transaktioner för att se vad jag kan skära ner på, såsom onödiga saker i form av snus, godis m.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar