torsdag 20 oktober 2011

Börsen tycks ha pausat

Sedan starten på veckan har det inte hänt mycket på börsen. Innehavet har i stort sätt samma värde som i måndags. Det sätts allt mer press på att råda bot på skuldkrisen i Europa och får vi inte se ett kraftslag snart så vet jag inte vad som väntar. Oroligheterna är många.

Annars har jag inte så mycket att skriva om. Jag har fått två erbjudanden från bettingsidorna om en bonus på sammanlagt 200 kr. Inte så stora pengar men "många bäckar små". Givetvis har jag tagit del av dem och håller nu på att spela runt bonusen. (Se tidigare inlägg angående spelbonusar).

Googleannonserna har hittills inbringat 400 kr, men de betalas inte ut förän jag nått 700 kr. Då ska jag sätta över dem i Avanza Zero och låta dem växa för att sedan skänka dem till välgörenhet.

Jag kommer att lägga upp fler annonser från en site som håller på med auktioner online. Jag får 200 kr för varje person som registrerar sig hos dem via bannern, och när 1000 kr är uppnått kommer jag också att investera dem i Avanza Zero för att låta dem växa och sen göra likadant, skänka dem till välgörenhet!

Ni kommer att ha möjlighet att påverka vilka som ska få ta del av pengarna. Jag kommer att lägga upp en omröstning på bloggen.

Snart är det återigen dags för löning, och månadssparandet i fonderna fortsätter. Ni som har förslag på fonder får gärna dela med er.

2 kommentarer:

  1. Avanza Zero är ju i en klass för sig, men vill du kompletera med en bred globalfond så kan Danske Invest Global Index kanske vara något. Den är inte allt för dyr.

    SvaraRadera
  2. Den ska jag definitivt kolla upp närmre. Tack för tipset.

    SvaraRadera