onsdag 28 september 2011

Breda uppgångar på gårdagens börser

Wow!

Stockholmsbörsen steg med 6,22% igår! Det är den högsta uppgången jag fått bevittna!
Givetvis steg Kina, Ryssland och Indien också, dock inte lika mycket men med 3-4 % för respektive börs.

För tillfället är Stockholm ner - 0,4%, men har återhämtat sig från tidigare nedgång på morgonen.

Idag har jag varit och fått en timmes massage. Jag blev bjuden av min mamma så det var gratis. Men jag gick därifrån med en produkt (värmekräm) och 160 kr fattigare. Men det anser jag det är värt eftersom att jag är väldigt stel i min nacke och hoppas och tror att den kan hjälpa.

Jag bokför som tidigare nämnt alla mina utgifter och inkomster i en app till Iphone som heter "Moneybook". Än så länge ligger jag + 25 347 kr sedan lönen kom. Men då har jag inte räknat med lägenhetslånet eftersom att det betalas den sista i månaden. Men jag tycker det ser bra ut hittills.

Jag funderar mycket på vad man skall göra när/om man blir miljonär. Om jag lyckas med mitt mål infaller det om 4 år för mig. Ska man betala av sitt lägenhetslån? Placera om dem? Resa?

Att vara helt skuldfri är ju en dröm. Att verkligen äga sitt boende och inte betala mer än 1500 kr i månaden i avgift för boendet vore ju en dröm. Tänk vad mycket mer pengar man får över varje månad, och hur mycket man kan spara undan.

Nu ska jag logga in på mina pensionssidor för att göra en koll där över hur affärerna med pensionspengarna har gått. Jag förväntar mig det värsta!

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar