onsdag 14 september 2011

Mitt i veckan

Jaha, då var jag precis hemkommen från jobbet och den första arbetsdagen i denna veckan är numera avklarad. 06:12 - 13:48. Har nära till jobbet så jag stiger upp vid 05:30. Arbetar i morgon och på fredag också sen är jag ledig över helgen. Ska bli skönt.

Ska försöka hinna ta mig en funderare över hur jag har tänkt/vill placera mitt kapital för kommande månader.


För tillfället har jag nästan 120 000 kr på ett obundet konto i Volvofinans med en ränta på 3,15 %.
Jag låter dem stå där så länge, men funderar på att sätta in dem i någon slags räntefond istället.

Börserna går bra idag. Stockholmsbörsen ligger just nu på + 1,40%, likaså Ryssland och Indien som jag har fonder i. Kina ligger och stampar kring nollstrecket.

Om 5 minuter öppnar USA och Canada-börserna, ska bli kul att se hur det går.

Jag kom på att jag har en skuld (ca 7000kr) att driva in av min bror, och dessutom har jag en innestående månadslön att plocka ut när jag vill. Jag tror jag ska låta den stå inne tills Oktober, för då får vi nämligen löneförhöjning och timmarna blir värda mera och växer av sig själv:)

Oj nu öppnar Amerikabörserna.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar