torsdag 22 september 2011

Pengar till välgörenhet!

Jag har lagt till Google -adsense i bloggen. Det kommer att visas en del annonser där tanken är att de ska inbringa en liten inkomst. Jag kommer att placera alla pengarna i någon typ av fond för att sedan låta skänka de pengarna till välgörande ändamål! Jag kommer att redovisa kontinuerligt för er hur mycket pengar ni bidragit med samt hur de ökar/minskar i värde.  

Idag backar världens börser återigen. 
Detta eftersom att marknaden inte reagerar tillräckligt positivt på FED-chefens uttalanden om strategier i går kväll. Den amerikanska centralbanken meddelar att man kommer att stödköpa statspapper 2700 miljarder kronor. Marknaden hade hoppats på mer. 

Så här ser det ut i nuläget:

OMXS30: -2.58%
Hang Seng: - 4.43%
Indien: - 3,73 %
Ryssland: + 1,33%

Dagar som dessa sänker motivationen. Men jag kan vara glad över att jag inte ligger tungt i aktier även om mitt innehav minskar i värde för varje dag som går (känns det som i alla fall).

Gläds gör jag istället för att jag under 4 dagar inte har spenderat en enda krona! Börjar känna mig lite som "miljonär innan 30" när han lever under sin snålmånad.

Dessutom kom lönebeskedet igår: 31 000 kr i netto lön! Jippi! Väntar dessutom en lön på några tusen från en annan arbetsgivare i morgon också.

Kan nog spara en hel del denna månad.

Nu ska jag till jobbet. Återkommer senare idag. 

Ha en bra dag alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar