söndag 25 september 2011

Spenderarbyxorna på

Idag har jag varit ute och spenderat pengar. Det tog faktiskt emot lite grann.

Vi har både sålt vår soffa idag på blocket och köpt en där. Dock i omvänd ordning. Istället för att köpa en ny soffa på IKEA för 8000 kr gav vi 1500 kr (750 kr för min del) för en 1 år gammal, då medräknat att vi fick 1800 kr för vår gamla.

Vidare har vi också införskaffat diverse badrumsmaterial till vårt badrum som är mitt uppe i renovering.
Vi köpte duschväggar, Toalettstol samt ett nytt duschset med takdusch och munstycke.
Sammanlagt kostade det 3780 kr, delat på två = 1890 kr.

Detta är dock investeringar som höjer värdet på lägenheten i kombination med renoveringen.

Bortsett från detta har jag endast spenderat 400 kr sedan förra helgen, vilket för mig är bra!

Börserna har ju gått dåligt den senaste tiden och det ska bli intressant att följa upp den i morgon. I USA har man under helgen haft möten. Det återstår att se hur situationen utvecklar sig den närmsta tiden.
Jag tror jag gjort rätt som gått in till största del i räntefonder men jag kommer att se över sparandet kontinuerligt och eventuellt justera det något.

För övrigt har jag inget att rapportera, utan om ni undrar över något är ni välkomna att skriva till mig.

Jo, föresten.. En glad nyhet är att jag tjänat in över 250 kr i adsensepengar!
Jag tror att jag kommer att ha en omröstning om vart pengarna ska gå.

Vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar