fredag 23 september 2011

Jag har bestämt mig!

Nu har jag funderat och bollat fram och tillbaka med mina tankar och äntligen bestämt mig för hur jag ska börja mitt månadsspar.

Jag kommer att placera 20 000 kr första månaden eftersom att jag fick en högre lön än vanligt.

Så här fördelar jag placeringarna:

SEB Penningmarknadsfond USD - Lux ack = 5000 kr
AMF Räntefond Lång = 5000 kr
AMF Räntefond Kort = 3000 kr
East Capital Rysslandsfonden = 3000 kr 
XACT Obligation = 4000 kr

Jag kommer att börja så här och eventuellt justera nästkommande månads sparande något.
Men detta tycker jag ser ut som en bra start då oroligheterna på börserna enligt mig kommer att pågå ett tag till. 

Den mest riskabla fonden i listan är Rysslandsfonden. Den har gått ner mycket den senaste tiden, så därför ser jag detta som en möjlighet att kunna köpa billiga andelar. 

Nu blir det en promenad till Coop för att plocka ut överskottet på matkontot och placera dem i vårt gemensamma lägenhetssparande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar